قفل دیجیتال کره ای سامسونگ

این شرکت به عنوان ارائه کننده قفل های دیجیتالی سامسونگ در ایران بـا تجربه همکـاری با سـازمان هـای دولتی و خصوصی با هـدف فـعالیت در زمینه هـای تهیـه و تـوزیع و فــروش انواع قفل الکترونیکی و وسایـل امنیتی پایه گـذاری شده است.

قفل دیجیتال کره ای سامسونگ

این شرکت به عنوان ارائه کننده قفل های دیجیتالی سامسونگ در ایران بـا تجربه همکـاری با سـازمان هـای دولتی و خصوصی با هـدف فـعالیت در زمینه هـای تهیـه و تـوزیع و فــروش انواع قفل الکترونیکی و وسایـل امنیتی پایه گـذاری شده است.

قفل کابینت فایل وسیله ای برای محافظت از اسناد و مدارک محرمانه

قفل کابینت فایل

بسیاری از ما در فیلم های جاسوسی روش بازکردن قفل کابینت فایل را دیده ایم. اما آیا در واقعیت نیز به راحتی می توان این نوع قفل ها را باز نمود؟ امروزه به دلیل افزایش جرم و جنایت، افزایش امنیت قفل ها یک امر بسیار مهم به حساب می آید.

کیفیت تولید و امنیت قفل کابینت فایل نیز به دلیل وجود مدارک مهم و محرمانه در داخل کابینت ها از اهمیت بالایی برخوردار است. پیش از بررسی امنیت این نوع قفل ها، باید زمان بیشتری برای درک و آشنایی با آن ها صرف نمود که در ادامه این مقاله به آن پرداخته می شود. پس با ما همراه باشید.

قفل کابینت فایل چیست؟

قفل کابینت فایل بیشتر جهت محافظت از فایل ها یا پرونده ها در کابینت های اداری مورد استفاده قرار می گیرد. این کابینت ها به عنوان وسیله ای برای ذخیره اسناد، فایل ها و پوشه های طبقه بندی شده و محرمانه در اماکن اداری و تجاری به کار گرفته می شود. با وجود پیشرفت روزافزون، از این کابینت ها همچنان برای محافظت و طبقه بندی اسناد در سراسر جهان استفاده می شود. به همین دلیل امنیت آن ها بسیار مهم است.

قفل کابینت فایل برای محافظت از اسناد و مدارک محرمانه

قفل کابینت فایل مانند سایر قفل ها، جهت ایجاد دسترسی محدود به اسناد به کار می رود. این نوع قفل ها انواع مختلفی دارند که مهمترین آن ها، نوع کلیددار، نوع دکمه ای و حتی الکترونیکی می باشد. با این حال پر کاربردترین نوع قفل، نوع کلید دار آن می باشد. اگرچه استقبال از نوع الکترونیکی آن روز به روز در حال افزایش است و پیش بینی می شود به زودی بازار این صنعت را از آن خود کند.

باز نمودن درب کمد مدارک و اسناد محرمانه با رمز

آیا قفل کابینتی امن است؟

پاسخ به این سوال کار آسانی نیست. اما یکی از بهترین روش های ارزیابی امنیت قفل کابینت فایل ، مقایسه آن با دیگر قفل ها است. قفل کابینتی مانند سایر قفل های مکانیکی دارای کلید می باشد که این امر خطرات دسترسی به آن را افزایش می دهد. بنابراین باید از قفل هایی با کلیدهای منحصر به فرد و امنیتی که غیرقابل کپی می باشد، استفاده کرد؛ یا از انواع الکترونیکی این نوع قفل ها که بدون کلید است، بهره برد.

قفل های مکانیکی اماکن مسکونی یا تجاری معمولا برای جلوگیری از عملیات خرابکارانه مانند حفاری با دریل، استفاده از دیلم یا ضربه طراحی شده اند. این در حالی است که قفل کابینت فایل به راحتی توسط ابزاری مانند چکش با نیروی کافی، تهدید می شود. برخی از این نوع قفل ها را می توان کمتر از 30 ثانیه توسط شی مانند دیلم باز کرد.

قفل کابینت فایل برای محافظت از اسناد و مدارک محرمانه

بنابراین نمی توان به این محصولات برای محافظت از پرونده ها و اسناد داخل کابینت ها اعتماد نمود. البته همانطور که بیان شد بسیاری از شرکت ها با توجه به نیاز بازار، اقدام به تولید مدل های پیشرفته با امنیت کافی، نموده اند.

اگر هنوز خواهان استفاده از قفل کابینت فایل هستید، بهتر است با کمی جستجو با تولیدکنندگان بزرگ جهت استفاده از مدل های جدید و با کیفیت، تماس بگیرید.

مقایسه قفل کابینت فایل و قفل مکانیکی و دیجیتال

همانطور که بیان شد قفل های مکانیکی نسبت به قفل های کابینتی امن تر می باشند. دلیل آن نیز استفاده از مواد با کیفیت در تولید و طراحی مکانیزم پیچیده قفل داخلی آن ها می باشد. بسیاری از قفل های مکانیکی اماکن مسکونی و تجاری از آلیاژهای مقاوم و فلزات سنگین مانند فولاد ساخته شده اند که باعث می شود تا مقاومت آن ها در برابر تهدیدات خارجی افزایش یابد.

به همین دلیل پیشنهاد می گردد به جای استفاده از قفل کابینت فایل برای محافظت از اسناد مهم خود، آن ها را در اتاقی با یک قفل استاندارد و با کیفیت مانند قفل های دیجیتال قرار دهید تا خیالتان از بابت امنیت آن راحت و آسوده شود.

اقدامات امنیتی اضافی

اقدامات متعددی وجود دارد که می توان از آن ها برای کمک به افزایش امنیت قفل کابینت فایل استفاده نمود. در ادامه به برخی از این اقدامات که می تواند همراه با قفل های کابینتی به کار رود، اشاره خواهیم نمود.

  • استفاده از میله های نگهداری فایل ها جهت افزایش مقاومت کابینت ها و ایجاد لایه های امنیتی اضافی.

قفل کابینت فایل برای محافظت از اسناد و مدارک محرمانه

  • نگهداری از کلیدهای قفل کابینت فایل در مکانی امن مانند اتاق نگهبانی.
  • قراردادن کابینت ها در اتاقی با امکان کنترل دسترسی توسط قفل های الکترونیکی.
  • استفاده از سیستم های امنیتی مانند دوربین های نظارتی یا زنگ هشدار در اطراف محل قرارگیری کابینت ها.
  • استفاده از قفل کابینت فایل با کیفیت و تحمل روش های تهدید مانند دیلم، دریل یا ضربه

شما هرگز نباید تنها به قفل کابینت فایل برای تامین امنیت اسناد و مدارک مهم و محرمانه اکتفا کنید. باید از روش های اضافی ذکر شده برای کنترل بیشتر استفاده کرد. اضافه نمودن لایه های امنیتی در اطراف کابینت ها، خیال شما را از بابت امنیت فایل های شخصی و پرونده های مهم شرکت راحت می نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.